22 czerwca, 2017

Moc zadań...

...przed Narodem, a choćby tylko przed bloga tego Czytelnikami stojących wyliczę, jako to: dnia tegoż choć kusztyczek nieduży za pamięć  22-go Pułku Ułanów Podkarpackich imienia księcia Jeremiego Wieśniowieckiego za przyczyną ich święta pułkowego, któregośmy przódzi dawniejszym pułku tego obyczajem świętowali 19 sierpnia... I jeśli to kogo pocieszy, to dodam, że to dwudzieste pierwsze w tem roku święto, czyli żeśmy półmetek przekroczyli...:)
  Dwudziestego czwartego zasię 20 Pułk Ułanów imienia Króla Jana III Sobieskiego świętować powinien, zasię miesiąca kończyć nam dwudziestego dziewiątego będzie święto 9 Pułku Strzelców Konnych imienia Generała Kazimierza Pułaskiego,  Za pamięć zatem o tych ułanach i szaserach toast wznoszę !
                    

8 komentarzy:

  1. Z toastem dopiero w piątek dołączę, bo w dni powszednie nie używam likworów. I właśnie zauważyłem, że już jest czwartek, choć dopiero był poniedziałek. Gdzieś umknęły mi dwa dni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znak, że od zatrudnień było nadto gęsto...:) Może i dobrze...
      Kłaniam nisko:)

      Usuń
  2. Ja też wznoszę toast. Statecznie, godnie i z umiarem...:)))
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już idę! Za Jeremiego ułanów mus wypić, za Sobieskiego takoż,nad Pułaskimi się zastanowię, ale czasu mam jeszcze, żeby nabrać estymy i ochoty ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieśmiało pozwolę sobie i za temi szaserami od jenarała Pułaskiego się wstawić, choć dziś to bardziej marynarzom postać bliższa, niźli kawalerzystom...:)
      Kłaniam nisko:)

      Usuń
  4. 1. Zastanawiałem się, czy mnie zależałoby, aby po mnie pamięć została i lud coś tam sobie o mnie roił. Wyszło na to, że nie.
    2. Co nie zmienia faktu, że toasty stosowne wzniosę winem czerwonym, com go 3 litry właśnie był kupił.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ad.1 Specjalistą i znawcą zachowań ludu prostego jest Szczur a nie ja, ale sądzę, że zostaniesz zapamiętany...:) Bez względu na to, czy Ci na tym będzie zależało, czy też nie...:)
      Ad. Wielcem za to, imieniem wymienionych, obligowany:)
      Kłaniam nisko:)

      Usuń

Być może zdaje Ci się, Czytelniku Miły, że nic nie masz do powiedzenia aż tak ważkiego, czy mądrego, by psuć wzrok i męczyć klawisze... W takiem razie pozostaje mi się tylko z Tobą zgodzić: zdaje Ci się...:)